Det blev en tung förlust för damerna hemma mot Näset trots stundtals bra spel.

Näset tog ledningen i nionde minuten genom Matilda Öst och drygade ut den till 2-0 i 39:e minuten efter mål av Amanda Liljeblad. Inte nog med det så fick Näset en straff en knapp kvart in i andra halvlek och gick ifrån till 3-0. Men FFF gav inte upp. I 64:e minuten nickade Ena Mujdzic in reduceringen och blott två minuter senare reducerade FFF på nytt genom Tea Ekman. FFF var nära att kvittera men fler mål blev det dessvärre inte på Falcon Alkoholfri Arena.

– Jag tycker att vi var det bättre laget sett till hela matchen. Men vi måste vara tuffare och mer aggressiva. Att vända 0-3 är tufft och jobbigt men vi gick för det och borde fått minst oavgjort. Nu har vi Centern på torsdag. Där ska vi vända trenden och visa lite mer djävlar anamma, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.

Så startade FFF:
Milla Svensson – Clara Jildenhem, Nora Juraskovic, Ena Mujdzic, Ebba Nilsson – Emma Larsson, Tea Ekman, Molly Qvarford, Tuva Persson – Emelie Bergbom, Stina Wisén.