Under lördagseftermiddagen mötte Falkenbergs FF IFK Värnamo på bortaplan i en träningsmatch där flera spelare gjorde efterlängtad comeback efter skada. Och det blev en fin seger för FFF.

FFF vann med 1-0 efter segermål av mittfältaren Melker Nilsson, som ersatt Kalle Söderström som utgått skadad. FFF gjorde en fin insats och höll nollan och vann, vilket provspelaren Joshua Akpudje, som spelade andra halvlek, bidrog till.
– Matchen i stort är jag nöjd med, jag tycker att vi gör en ganska stabil match defensivt. Värnamo är skickliga i sitt passningsspel så de har mer boll än vad vi har men jag tycker att vi ligger rätt i våra positioner och de skapar inga direkta stora målchanser. Vi pratade inför matchen om att bli ännu mer aggressiva vilket jag tycker vi är. Vi har lite problem i vårt offensiva spel, både när vi vinner boll och i vårt etablerade spel. Men Värnamo är väldigt aggressiva i sitt presspel så det var bra för oss att få det försvarsspelet mot oss. Vi gör ett fint mål där vi får med Melker Nilsson i djupled och gör mål efter assist från ”Stoffe”, säger huvudtränare Tobias Tuvesson och fortsätter:
– I andra halvlek blir vi lite väl nedtryckta men jag tycker samtidigt att vi försvarar oss bra och Värnamo får mest spela utanför oss och runt oss. De kommer till ganska många distansskott men jag tycker Viktor har bra koll på de flesta. Vi har en stor målchans efter en riktigt fin omställning där vi borde gjort 2-0. Men bra insats av alla och vi har satt standarden av hårt arbete som kommer krävas denna hösten.

Så startade FFF i Värnamo:
Viktor Noring – Mahmut Özen, Axel Norén, Tobias Karlsson, Tobias Englund – Anton Wede, Christoffer Carlsson, Samuel Adrian, Umar Bala Muhammed – Kwame Kizito, Kalle Söderström

Ersättare:
Tim Erlandsson, Joshua Akpudje, Mohammad Ahmadi, Melker Larsson, Melker Nilsson, Lorik Ademi, Linus Dahl, Elliot Hintsa, Oskar Christiansson.

Foto: Lollo Skagerfält