Laholms FK
Klockan 17.30 imorgon spelar Falkenbergs FF en träningsmatch mot Ullareds IK hemma på arenan. Då är det äntligen dags för Tim Erlandsson att göra comeback efter sin korsbandsskada.

– Jag vill se att de spelare som inte fick visa upp sig mot Värnamo tar chansen att visa upp sig imorgon. Det är en bra chans för de spelarna att få matchminuter för att komma längre fram i sin fysiska status, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Jag vill se att vi arbetar med de sakerna vi gör på träning och att vi klarar av att föra över det i matchspel på ett bra sätt. Viktigt att vi fortsätter sätta en bra standard i hur vi vill uppfattas som lag vilket är ett lag som är välorganiserat och som arbetar hårt.

Han hoppas att FFF kan hålla bra kvalité i passningsspelet, hitta en bra variation i spelet och hela tiden hota i djupledsspelet.
– Det är viktigt nu när vi närmar oss seriestart att vi dels får en del taktiska bitar på plats men också att vi fortsätter arbeta hårt och gör det hårda jobbet som krävs av oss under hösten, säger huvudtränaren.
Målvakten Tim Erlandsson kommer att göra sin första match på över ett år, vilket är mycket glädjande. Skade- och sjukdomsläget ser allt bättre ut.
– Edi Sylisufaj släpar lite med sin träning så han väntar vi lite med. Adam Bergmark Wiberg kör fortfarande rehab för sin fot så han är inte riktigt klar för matchspel. Även Linus Borgström kör fortfarande rehab, säger ”Tuve”.

FFF ställer upp enligt följande imorgon:
Tim Erlandsson – Rasmus Fridolf, Mohammad Ahmadi, Jonatan Falk, Melker Larsson – Kalle Söderström, Linus Dahl, Lorik Ademi, Oliver Hintsa – Elliot Hintsa, Nsima Peter.
Avbytare tillkommer från U19.

Foto: Lollo Skagerfält