Kristianstad FC
Klockan 13.00 imorgon väntar match mot Torslanda IK, där Dan Keat är sportchef och Zlatan Krizanovic ungdomsansvarig, på Torslandavallen. FFF hungrar efter en ny viktoria.

Christoffer Andersson fick se sina spelare genomföra onsdagens träning med hög intensitet.
– Det har varit en bra vecka där vi har tränat väldigt koncentrerat och fint efter ”Eskils”-matchen, där vi hade en bra leverans. Nu är det match igen. Många är tävlingsinriktade och det är tuff konkurrens. Det är bra prestationer överlag. Många är i god stöt och har bra självförtroende. Det viktigaste vi har pratat om är att leverera igen och att varje match lever sitt eget liv. Det är ännu viktigare till den här matchen. Inget från förra matchen eller genrepet kommer vi få gratis utan det är en helt ny match. Det handlar om att lägga ribban efter det, vara fokuserade på det och se till att göra precis allt det som krävs för att gå för tre pinnar, säger ”Chrisse”.
I genrepet (seger med 5-0) straffade FFF Torslanda bra med ett effektivt press-spel.
– Om man ser på Torslandas matcher så ser de ut likt som de såg ut då. Då fick vi träff och ett tidigt mål. Sedan har Torslanda haft ganska jämna matcher utifrån expected goals. Matcherna mot dem spelas på ett speciellt sätt, det blir mycket på deras planhalva om man säger så.

Även om Torslanda ligger i botten har de ”bara” släppt in sex mål hittills.
– Lagen har inte skapat överdrivet mycket mot dem heller, så det blir en tuff match. Vi har identifierat några spelare som vi känner till sedan innan och har pratat om styrkorna i Torslanda och det vi ska se upp för, men mycket handlar om vårt eget. Det är en lite mer speciell match mot Torslanda, då de spelar mer speciellt än andra lag. Det är viktigt att vi är medvetna om det och acklimatiseras till den miljö som vi kommer komma till, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Det är ett kortpassningsspelande lag och de har många i speluppbyggnaden. Ibland går de på attack ordentligt och då går det snabbt när de väl spelat igenom några passningar. Så vi har pratat om Torslanda men lägger fokus på vår mentala inställning. Efter en bra match ska vi leverera på samma nivå om, om och om igen. Vi ska aldrig bli nöjda, för någonstans bedöms man alltid av den senaste matchen och då gäller det att alltid vara på hugget och leverera.
FFF har skapat väldigt många målchanser i de inledande matcherna.
– Ja, det har vi generellt under hela säsongen hittills. Vi har haft över två i expected goals varje match. Det handlar om det vi såg senast, där jag såg en skärpa i ytterzonerna och tajming på löpningarna in i boxen och attityd inne i straffområdet. Det måste vi sätta på repeat och fortsätta nöta. Det har sett jättebra ut i veckan. Tajmingen har hittats, säger Christoffer Andersson.

Gabriel Johansson är alltjämt fotskadad och borta från spel.

Truppen mot Torslanda IK:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson
Vincent Bodiroza

Matchen startar redan klockan 13.00. Vi ses där!