Laholms FK
Falkenbergs FF åkte på en blytung förlust mot IFK Norrköping på söndagskvällen. ”Peking” gjorde två mål och FFF lyckades aldrig spräcka Isak Petterssons nolla.

IFK Norrköping hade väldigt mycket bollinnehav i första halvlek och var det lag som oftast förde spelet. I 20:e minuten tvingades FFF till ett tidigt byte då en vadskada tvingade Robin Östlind att kasta in handduken. Tobias Englund hoppade in. Gästerna låg på för ett ledningsmål och det kom i 38:e minuten. FFF-försvaret var passivt när Simon Skrabb retfullt enkelt kunde rulla in bollen. Det var också det enda målet som föll i första halvlek.

FFF tvingades göra ytterligare ett byte i paus. Kalle Söderström ersattes av Anton Wede. Fem minuter senare fick nyss inkomne Wede ett jätteläge att kvittera. Han gjorde allt rätt fram tills avslutet, som inte träffade mål. Istället för 1-1 fick IFK Norrköping fyra minuter senare en straff sedan Marcus Mathisen stoppat en motståndare. Christoffer Nyman var kylig från elva meter och drygade ut topplagets ledning.

Sista halvtimmen av matchen var avslagen. FFF, som bytte in Edi Sylisufaj istället för Christoffer Carlsson i 74:e minuten, kom inte igenom IFK Norrköpings försvar och ”Peking” kunde försvara sin tvåmålsledning utan problem. Östgötarna hade chanser till fler mål men då stod Hampus Nilsson i vägen. Detta var inte FFF:s kväll. Merparten av de 3828 åskådarna fick tyvärr lämna Falcon Alkoholfri Arena besvikna. För FFF gäller det att snabbt glömma detta och se till så att Elfsborg får sota för detta på söndag!