Falkenbergs FF:s U21-lag spelade ikväll Hallandsderby mot Halmstads BK. FFF hade länge kommandot i matchen men fick till slut nöja sig med en poäng.

FFF gjorde en bra första halvlek. Gulvitt tog direkt tag i taktpinnen i matchen. I 22:a minuten tog också FFF ledningen. Och det var inte vilket mål som helst som talangen Lorik Ademi producerade. Han tunnlade en motståndare vid straffområdeslinjen och placerade in bollen, helt otagbart för målvakten.

HBK kom tillbaka i andra halvlek och låg på för att få in en kvittering. Med mindre än tio minuter kom den. Oliver Hintsa hittade rätt i 81:a minuten. Det kunde ha blivit fler mål i matchen men det stannade vid 1-1.

– Första halvlek tycker jag var bra. Vi låg rätt i positionerna och jobbade hårt. Lorik gjorde ett klassmål. I andra halvlek var passningsspelet sämre för vår del, men vi jobbade fortfarande väldigt hårt. Vi borde kanske ha gjort något mål till, men det var ett ganska rättvist resultat totalt sett, säger tränaren Jonas Axeldal.

FFF startade enligt följande:
Johan Brattberg – Gabriel Johansson, Ludvig Johansson, Mohammad Ahmadi – Tobias Englund, Lorik Ademi, Melker Nilsson, Edgar Khachatryan – Tomi Berta, Mergim Laci, Edi Sylisufaj.
Avbytare: Mostafa Kebbi, Lucas Sibelius, Adhurim Rexhi, Shane Kalem Royson.