Laholms FK
Ytterbacken Umar Bala Muhammed lämnar Falkenbergs FF efter två säsonger. 24-åringen fortsätter karriären i Finland.

Umar Bala Muhammed anslöt till FFF 2021. Han gjorde 18 matcher (varav elva från start) i superettan 2021 och under förra säsongen noterades han för tolv framträdanden (varav en från start) i division 1 södra. Nu har Falkenbergs FF och FC TPS Åbo kommit överens om en permanent övergång för ytterbacken.
– Umar kom till oss under säsongen 2021 och särskilt under fjolåret blev det väldigt begränsat med speltid. Han behöver spela kontinuerligt och när FC TPS Åbo visade intresse kände både vi och Umar att det kunde vara ett lämpligt steg att ta. Vi vill tacka Umar för hans tid i Falkenbergs FF och önskar honom ett stort lycka till i hans nya klubb, säger FFF:s sportchef David Svensson.