Ett än så länge obesegrat Falkenbergs FF gästas imorgon eftermiddag av seriekonkurrenten Ängelholms FF.

Han är riktigt nöjd med 3-2-segern mot Tvååkers IF frånsett slutminuterna.
– Det var väldigt bra. Det var lite trevande i starten men sen fram till cirka 80:e minuten var det hög kvalité i passningsspelet och i relationerna sinsemellan. Vi såg en trygghet med bollen som vi inte sett i många matcher tidigare. Vi fick snurr på det väldigt bra. Det är kul att se att vi är så långt komna så tidigt och att vi försöker ta detta till nästa steg utifrån att bli ännu mer spelskickliga, säger Christoffer Andersson.
Vi var relativt effektiva också?
– Ja, vi skapade chanser och hade 3-0. Sen var de sista tio minuterna en besvikelse, men det har vi pratat om. Det gäller att inte falla till ro. De gjorde två snabba mål och hade det varit lite övertid hade det varit kniven mot strupen. Där vill man inte hamna när man haft 3-0. Nu var det en träningsmatch men det blev en bra väckarklocka.

Mot Ängelholms FF vill ”Chrisse” se att FFF fortsätter leverera.
– Vi fortsätter med vårt. Nu kommer denna match och sen är det DM nästa vecka. Nu ska många få chansen att spela rätt mycket. Vi kommer att göra en hel del byten i halvtid och låta många spelare dela på matchen, för att många ska få visa upp sig och spela 45 minuter med hög kvalité. Sen är det några som kommer få spela lite mer. Gustav Lillienberg är tillbaka och kommer få spela 90 minuter och ”Wille” kommer få köra på efter halvtid, meddelar huvudtränaren.

Ängelholms FF har tappat många spelare inför säsongen.
– De bygger ett nytt lag med en del unga spelare. De är väldigt nöjda med sin 04-05-kull så en del har blivit uppflyttade därifrån och sen har det blivit lite nya spelare in. Det är ett nytt lag men samtidigt är några av de rutinerade pjäserna kvar, som Filip Örnblom, Christian Ljungberg, William Kvist och Niklas Svensson. Det finns en liten stomme och sen är det mycket nytt. Det ska bli spännande att se hur de ser ut, säger Christoffer Andersson.

Sewen Emilov och Tobias Karlsson missar matchen. Sewen ligger efter i träning och ”Tobbe” ska på dop.

Så här startar FFF:
Gustav Lillienberg
Linus Borgström
Tim Stålheden
Gabriel Johansson
Melker Larsson
Christoffer Carlsson
Melker Nilsson
Wilhelm Ärlig
Elliot Hintsa
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin

Avbytare: Anton Andersson, Adam Eriksson, Oliver Hintsa, Godwin Aguda, Oskar Christiansson, Lucas Sibelius, Edvin Christiansson, Rasmus Fridolf, William Borgryd.

Avspark sker klockan 14.15 på Kristineslätt!