Falkenbergs FF tryckte på mot IFK Göteborg och i 96:e minuten kom den efterlängtade kvitteringen när Carl Johansson nickade in 1-1 inför nya publikrekordet 6214 åskådare.

I första halvlek var Falkenbergs FF det klart bättre laget mot IFK Göteborg. Efter cirka 30 sekunder fick John Chibuike ett friläge, men missade mål. FFF fortsatte att skapa lägen men fick inte in bollen. Bland annat hade Per Karlsson en nick tätt utanför efter en hörna och Kirill Pogrebnyak tvingade Anestis till en bra räddning. Blåvitt skapade inte enda chans under första halvlek. Men då inget av lagen fick in bollen var ställningen 0-0 i paus.

Tre minuter in i andra halvlek fick Robin Söder bollen i straffområdet och sköt in bollen i bortre krysset. Ledningen kändes orättvis, men det gäller som bekant att ta till vara på sina lägen. FFF tryckte på för att få till en kvittering. Med kvarten kvar fick inhopparen Edi Sylisufaj ett bra läge utanför straffområdet, men sköt via en motståndare till hörna. Vid ställningen 1-0 gjorde Hampus Nilsson en frilägesräddning som räddade kvar FFF i matchen. 1-0 stod sig fram tills klockan tickat över 95 minuter. Då räddade Edi Sylisufaj kvar bollen i spel (nej, den var inte ute) och skickade in bollen till Carl Johansson, som nådde högst och nickade in 1-1. Det var hans första allsvenska mål i FFF:s tröja. FFF visade fin moral och fick med sig en fin poäng! Nästa lördag väntar Örebro på bortaplan.