Mittfältaren Anton Wede har en stark höst bakom sig. Idag förlängde han sitt kontrakt med Falkenbergs FF.

Inför säsongen 2018 återvände Anton Wede till FFF, som han tillhörde permanent 2012-2014. Han gjorde en bra säsong (24 matcher, varav 21 från start, och två mål i superettan) och var helt klart delaktig i avancemanget. Tyvärr avslutade han säsongen som skadad och fick se de sista matcherna från sidan. Knäskadan gjorde att han också fick en tuff start på denna säsong. Men han kämpade sig in i laget och när säsongen var slut hade han deltagit i 27 allsvenska matcher (tolv från start). Hans höstsäsong var stark och han gjorde ett viktigt mål borta mot Kalmar FF i 29:e omgången.

Nu har han belönats med ett nytt kontrakt. 29-åringen skrev idag på ett avtal på ett plus ett år. Anton Wede är glad över lösningen.
– Jag har alltid trivts bra i FFF, både på och utanför planen. När möjligheten att förlänga kontraktet dök upp kändes det helt rätt med en fortsättning i klubben! Det känns mycket motiverande att gå in i en ny säsong av allsvenskan där jag tror och hoppas att vi återigen stannar kvar, säger Fagerstasonen.

Håkan Nilsson konstaterar att ytterligare en viktig pusselbit är på plats i lagbygget.
– Jag är jätteglad över att Anton vill stanna. Han tog sig rejält under hösten och kan han hålla samma kvalitet som i de sista matcherna så är han en bra allsvensk spelare för Falkenbergs FF, säger sportchefen.