Torslanda IK
Yttern Wilhelm Ärlig, 23, lämnar Falkenbergs FF efter två säsonger.
”Wille” kom till FFF från Norrby IF inför säsongen 2022 och tog direkt en ordinarie tröja. Efter 53 seriematcher och 19 mål (14 år 2022 och fem år 2023) lämnar den korsbandsskadade mittfältaren nu Gulvitt.
– Min tid här i Falkenberg som stad och förening har varit fantastisk och jag är evigt tacksam för att denna chans dök upp för lite mer än två år sedan. Från den dag jag skrev på mitt avtal på Davids kontor har jag alltid känt mig som hemma. Den tid jag har spenderat med grabbarna i omklädningsrummet, på planen, i gymmet och inte minst i bussen på väg till matcher är minnen jag kommer bära med mig i resten av min karriär, säger Wilhelm Ärlig och fortsätter:
– Det har förts bra dialoger om en avtalsförlängning som igår tog slut med slutsatsen att vi tyvärr inte kommer överens. Tråkigt att denna resa vi gjort ihop över två säsonger inte fick ett bättre slut, med två förlorade kvalmatcher och för min del en skada som gjorde att jag missade de matcher som var avgörande. Med det sagt så önskar jag

Falkenbergs FF och grabbarna i laget ett stort lycka till under kommande säsonger och jag vill passa på att tacka alla spelare, ledare, ledning och fans som brinner för emblemet för min tid här denna gång. Jag säger inte gärna hej då, jag säger på återseende.

FFF:s sportchef David Svensson säger följande om att Wilhelm Ärlig lämnar föreningen:
– Vi har haft en bra dialog med ”Wille” hela vägen men tyvärr nådde vi inte fram till en lösning som båda parter kände sig nöjda med och så blir det ibland. Vi vill tacka ”Wille” för hans tid hos oss och önskar honom all lycka med rehabiliteringen och hoppas att vi snart får se honom ute på fotbollsplanerna igen, säger David Svensson.