Falkenbergs FF åkte dessvärre på andra raka förlusten borta mot Varbergs Bois, som gjorde matchens enda mål i derbyt. Dessutom åkte Milla Svensson på en otäck smäll mot huvudet. Vi håller alla tummar för att allt har gått bra.
Varbergs Bois tog ledningen i 27:e minuten genom Moa Ivarsson. FFF lyckades inte få hål på serieledarna utan matchen slutade 1-0 till hemmalaget.
– Idag mötte vi ett väldigt fysiskt starkt Varbergs Bois och det blev kamp i 90 minuter. Men jag är väldigt nöjd över sättet vi hanterade matchen på och vi visade upp en grymt bra attityd. Vi gav oss själva verkligen en chans att vinna den här matchen men idag räckte det tyvärr inte till tre poäng. En extra tanke till Milla Svensson som var tvungen att lämna matchen i ambulans på grund av en rejäl smäll mot huvudet, säger huvudtränare Robin Östlind.
Den 28 maj väntar IF Norvalla hemma på Falcon Alkoholfri Arena. Då kommer FFF att göra allt för att vända trenden.

Startelvan:
1 Milla Svensson