IF Centern
FFF:s seriepremiär mot IF Norvalla ikväll slutade med delad pott. Agnes Juraskovic ordnade Gulvitts kvittering i andra halvlek.

Efter en jämn och mållös första halvlek var det ”hemmalaget” (matchen spelades på Veddige IP) IF Norvalla som tog ledningen i 62:a minuten genom Selma Öst. Men FFF replikerade snabbt. Bara tre minuter senare satte Agnes Juraskovic 1-1. Fler mål blev det inte. Lagen fick därmed dela på poängen.
– Vi kom inte riktigt upp i den nivån vi varit vana vid de senaste veckorna och blev lite bekväma i första halvlek, där vi ägde bollen hela halvleken och tryckte ner dem ordentligt men kom inte till någon riktigt farlig chans. I andra tryckte vi på och försökte driva upp tempot men vi hade svårt att hitta lösningar för att vinna matchen idag, säger huvudtränare Robin Östlind.

Startelvan:
1 Tintin Pettersson