Norrby IF
Malmö FF fick en smakstart på matchen med ledningsmål redan i tredje minuten. Strax innan paus utökade de sedan ledningen till 2-0, vilket också blev slutresultatet. Båda lagen åkte ur Svenska cupen.

Efter en tilltrasslad situation i tredje minuten vrickade Marcus Antonsson in 1-0 till hemmalaget. FFF, som saknade många spelare på grund av skador och sjukdomar, kämpade tappert. I 28:e minuten fick Edi Sylisufaj ett bra läge, men skottet gick rakt på målvakten. Fyra minuter före paus kunde en omarkerad Anders Christiansen kruta in 2-0 till skåningarna.

Hampus Nilsson gjorde flera briljanta räddningar i andra halvlek och höll nere siffrorna. Anton Wede hade en nick tätt över och Nsima Peter en nickskarv utanför. Närmre kom inte FFF denna kväll. MFF vann med 2-0. Då Öster vann mot Degerfors åkte både FFF och MFF ur. Hampus Nilsson klart bäste spelare i bortalaget.