Laholms FK
Det blev en 3-0-seger för U21 hemma mot Gais ikväll och samtliga mål gjordes av Oskar Christiansson. Det var den unge anfallarens första hattrick i U21-sammanhang.

Oskar Christiansson satte dit 1-0 efter en halvtimmes spel. Det mästerliga förarbetet stod Godwin Aguda för. Två minuter före paus fixade firma Christiansson-Aguda 2-0. Och i 56:e minuten fullbordade 19-åringen sitt hattrick. 3-0 blev också slutresultatet då Tim Erlandsson, med god hjälp av försvaret, lyckades hålla målet fritt från påhälsning. Hemsidan pratade med en lycklig tremålsskytt efter matchen.
– Det känns fantastiskt kul att få göra tre mål. Vid första målet var det Aguda som dribblade förbi några spelare och sedan passade bollen snett bakåt och då var det bara att trycka dit den. Vid andra målet var det Aguda igen som passade in den till mig, på ett liknande sätt som vid första målet. En passning snett in, jag tog en touch och tyckte sen dit den i bortre hörnet. Tredje målet var ett perfekt inlägg från Englund som jag skarvade in i bortre hörnet, säger Oskar Christiansson nöjt.

Han har aldrig tidigare gjort ett hattrick på denna nivå.
– Första hattricket i U21, det känns jättebra! Det är ju mål man vill göra som anfallare och att det fick bli tre är jättekul verkligen. Men viktigaste av allt är att vi tog tre poäng och att det var en väldigt bra laginsats! säger talangen, som har ett lärlingskontrakt med A-laget, ödmjukt.
Tränare Jonas Axeldal är nöjd med insatsen.
– Oskar gjorde tre bra mål och Godwin spelade fram till de två första. ”Tobbe” Karlsson styrde försvarsspelet på ett bra sätt. En stabil U21-match. Det är skönt att vinna fotbollsmatcher, säger han.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Melker Larsson, Mohammad Ahmadi (K), Tobias Karlsson, Tobias Englund – Oliver Hintsa, Lucas Sibelius, Lorik Ademi, Umar Bala Muhammed – Godwin Aguda – Oskar Christiansson.

Foto: Lollo Skagerfält