Laholms FK
Falkenbergs FF inledde Svenska cupen med en 3-1-seger mot Tvååkers IF efter två mål av Nsima Peter och ett mål av Christoffer Carlsson.

FFF började helt okej och tog ledningen efter en kvarts spel. Nsima Peter kom loss och lirkade in bollen. FFF hade bud på fler mål i första halvlek men det stannade vid 1-0 under de första 45 minuterna.

En kvart in i andra halvlek utökade FFF ledningen till 2-0. Christoffer Carlsson fick ett friläge och sköt enkelt in bollen. Den finfina passningen stod Marcus Mathisen för. Sex minuter senare gjorde FFF även 3-0. En liggande Nsima Peter stötte in bollen efter ett misstag av Tvååkers IF:s målvakt. Därmed blev Nsima Peter tvåmålsskytt i årets första tävlingsmatch.

Fem minuter efter FFF:s 3-0-mål reducerade hemmalaget Tvååkers IF genom Besart Zeqiri. FFF, som i andra halvlek bytte in Anton Wede, John Chibuike och Melker Nilsson, kunde ha gjort fler mål men segersiffrorna stannade vid 3-1. FFF fick en bekväm start på Svenska cupen. Nästa helg väntar Halmstads HBK på hemmaplan.

FFF:s startelva:
Johan Brattberg – Tibor Brink Joza (K), Sander van Looy, Calle Johansson – Kalle Söderström, John Björkengren, Marcus Mathisen, Jacob Ericsson – Christoffer Carlsson, Nsima Peter, Edi Sylisufaj

Foto: Robert Boman och Lollo Skagerfält