Kristianstad FC
Falkenbergs FF vann derbyt mot IF Böljan med 7-2. Målen gjordes av Matilda Larsson (3), Emma Larsson (2) och Klara Helgesson (2).

Det var ett riktigt målkalas under den första halvtimmen. FFF ledde med 4-2 efter 30 minuters spel och gjorde ytterligare tre mål i andra halvlek. FFF var det klart bättre laget i derbyt och vann till slut med sju mål mot två.

– Jag är mest irriterad över att vi släppte in två mål och gav dem energi och möjlighet efter vårt ledningsmål i början på matchen. Det var väldigt varmt och det märktes att vi inte riktigt orkade hålla tempot uppe utan i perioder gjorde vi det riktigt bra för att sedan slarva med enkla beslut. Men absolut, vi gjorde ändå sju mål och vann komfortabel utan att briljera. Det var en betydligt bättre match än senast vilket vi får va nöjda med, säger huvudtränare Robin Östlind.