Calle Johansson har under sina två säsonger i Falkenbergs FF utvecklats till att bli en av allsvenskans bästa mittbackar. Efter uttåget ur allsvenskan lämnar han klubben.

Calle Johansson värvades från Helsingborgs IF inför säsongen 2019 och tog omgående en plats i försvaret. Ifjol gjorde han 24 allsvenska matcher och ett mål, den så viktiga kvitteringen i 96:e minuten hemma mot IFK Göteborg. Och i år blev det 29 matcher och tre mål (ett hemma mot Djurgården, ett hemma mot Örebro och ett borta mot IFK Göteborg). Han har växt otroligt mycket i Falkenbergs FF:s tröja och blivit en av allsvenskans bästa mittbackar. Calle har varit mycket uppskattad både på och utanför plan.

Efter FFF:s degradering står det nu klart att Calle söker sig vidare. 26-åringen har skrivit på för IFK Göteborg. Falkenbergs FF tackar för den här tiden och önskar honom välkommen åter!

– Jag vill tacka för mina två år! Fansen har stöttat mig och laget oavsett om vi vunnit eller förlorat. Det känns såklart väldigt tråkigt att det slutade med att vi åkte ur allsvenskan. Men jag är säker på att Falkenberg studsar tillbaka om inte direkt så inom en snar framtid. Jag hoppas att vi ses igen! säger Calle Johansson.