Trots att årets säsong nyss är avslutad blickar vi redan fram mot 2021. Försäljningen av säsongskort börjar i nästa vecka och vi hoppas du vill bli den tolfte spelaren!

Vi har verkligen saknat dig på Falcon Alkoholfri Arena i år. Matcherna har spelats men utan ditt stöd från läktaren har det verkligen inte varit detsamma. I dagsläget är det ingen som vet hur läget kommer att vara nästa säsong men en sak är helt säker – vi hoppas innerligt att du och alla andra gul-vita supportrar återigen får möjlighet att fylla läktarna. Ditt stöd kommer att vara viktigare än någonsin!

Vi vill rikta ett stort tack till dig varit säsongskortsinnehavare 2020 och vi hoppas att du vill behålla ditt säsongskort även nästa år. Du kan redan nu förnya ditt säsongskort och vi har skickat e-post till dig med instruktioner om hur du går tillväga. Du har din plats reserverad fram till den 31 januari 2021.

Försäljningen av nya Säsongskort 2021 startar på tisdag den 15 december klockan 10:00https://falkenbergsff.ebiljett.nu/

Obs! Du som valde alternativet att flytta ditt säsongskort till nästa år behöver inte göra något – ditt säsongskort för 2021 är redan bokat.

Frågor och svar

Hur förnyar jag mitt säsongskort?
Klicka på denna länk och följ sedan instruktionerna nedan:

1) Skriv in din e-postadress och ditt lösenord och logga in.
Har du glömt ditt lösenord, klicka på ”Skicka lösenord” så kommer det en återställningslänk till din e-post. Klicka på den och välj ditt lösenord.
2) Du ser nu dina reserverade säsongskort.
(Om du begärt nytt lösenord kommer du direkt till ”ditt konto”, klicka då på ”Reservationer” längst upp till höger.)
3) Klicka på ”Hämta reservation”.
4 Klicka på ”Visa biljettinfo” för att se dina reserverade säsongskort.
5) Fyll i ”Dina uppgifter” och klicka på ”Fortsätt”.
6) Vid ”Leverans” väljer du alternativet ”E-post”. Säsongskortet är digitalt och om du önskar att dessutom få ett plastkort behöver du meddela detta till oss på biljett@falkenbergsff.se. 7) Klicka sedan på ”Slutför köp”. Du kan välja att betala ditt årskort med betal- eller kreditkort, Swish, Internetbank eller delbetalning via Klarna.
8) Strax efter genomförd betalning får du ett mail med en PDF-biljett och en mobilbiljett.

Det går även bra att förnya säsongskortet i biljettluckan på Falcon Alkoholfri Arena följande dagar och tider:

Tisdag 15 december klockan 10:00–15:00
Onsdag 16 december klockan 10:00-15:00
Torsdag 17 december klockan 10:00-15:00
Fredag 18 december klockan 10:00-15:00

När måste jag senast förnya mitt säsongskort?
Ditt säsongskort är reserverat fram till den 31 januari 2021. Därefter släpps platsen till försäljning.

Vad händer om det blir fortsatt spel utan publik eller med reducerad publik?
Då kan du begära återbetalning vid tre tillfällen (fem matcher åt gången) under året. Återbetalning utgår mot det antal matcher som du inte får se på plats till följd av myndigheternas beslut om åskådarkapacitet. Superettan består av 15 hemmamatcher och eventuell återbetalning delas därför upp i femtondelar.
Du som är säsongskortsinnehavare kommer att ha förtur till plats på arenan om det blir spel med reducerad publik på matcherna.

Jag har inte haft säsongskort tidigare. När börjar de säljas?
Försäljning av nya säsongskort startar tisdag 15 december kl. 10.00.

Hur gör jag om jag vill ge bort ett säsongskort i present eller julklapp?
Då kan du köpa ett presentkort till självvalt belopp i webbshopen. Klicka här för att köpa presentkort

Hur betalar jag mitt säsongskort?

Är säsongskortet personligt?
Nej, säsongskortet är inte personligt. Får du förhinder att gå på en match kan du överlåta det till någon annan.

Kan jag byta plats?
Ja. Kontakta oss på biljett@falkenbergsff.se så hjälper vi dig.

Jag har ytterligare frågor angående säsongskort, vart vänder jag mig?
Kontakta oss på biljett@falkenbergsff.se eller se övriga kontaktuppgifter här.

Vad kostar mitt säsongskort?
Priset är oförändrat från ifjol.

Sittplats Vuxen: 2650 kr
Sittplats Barn/ungdom (7–18 år): 1450 kr

Hemmastå, erbjudande till 31 jan 2021 (ord. pris inom parentes)
Ståplats Vuxen: 1095 kr (1 300 kr)
Ståplats Barn/ungdom (7–18 år): 795 kr (1 000 kr)

Kommunikation via e-post
Observera att all kommunikation gällande ditt säsongskort sker via e-post och hemsida. Det är därför viktigt att du anger en korrekt e-postadress i samband med din bokning av säsongskort och att du uppdaterar den på din sida, eller hör av dig till oss på biljett@falkenbergsff.se om den skulle ändras under säsongen. Saknar du en e-postadress är det ditt eget ansvar som säsongskortsinnehavare att hålla dig uppdaterad i samband med biljettsläpp och förnyelse av säsongskort för att inte missa viktig information eller riskera att förlora din plats.