Norrby IF
Falkenbergs FF erbjuder inte nya kontrakt till anfallarna Nsima Peter och John Chibuike.

Nsima Peter har åkt in och ut ur startelvan under sina två säsonger i FFF. Förra säsongen blev han lagets stora hjälte när han gjorde det avgörande målet i slutsekunderna mot AFC Eskilstuna som räddade FFF kvar i högsta divisionen. Han gjorde mål i de tre sista matcherna av allsvenskan 2019. Totalt bidrog forwarden med sju mål och fyra assist på 44 allsvenska matcher, varav 26 från start, i FFF-tröjan. 31-åringen erbjuds inget förlängt med klubben.

Detsamma gäller meriterade anfallaren John Chibuike. Liksom Nsima Peter anslöt han inför 2019 års säsong. Ifjol blev det 20 framträdanden och fyra mål i allsvenskan. Under 2020 medverkade han i 23 matcher i allsvenskan och bidrog med två mål. Dessutom gjorde han fem mål i svenska cupen-matchen mot Astrio. I allsvenskan blev det sammanlagt 43 matcher (varav 29 från start), sex mål och tre assist för Chibuike i FFF-tröjan.

– John och Nsima har varit två fantastiska personligheter att få arbeta tillsammans med under två år i föreningen. De har alltid nära till ett leende och de har alltid varit lojala mot klubben oavsett om de haft en startplats eller inte. Jag önskar båda två ett stort lycka till i deras framtida karriärer och tackar dem för de insatser de gjort i klubben, säger sportchef Håkan Nilsson.