Klockan 17.00 imorgon möter FFF IFK Göteborg på Valhalla IP. Såväl nyförvärvet John Chibuike som provspelande anfallaren Kirill Pogrebnyak finns med i truppen som åker till Göteborg och spelar FFF:s sista match innan träningslägret i Salou.

– Kul med match. Vi behöver möta fler motståndare på hög nivå så IFK Göteborg blir en bra match för oss, säger Hasse Eklund.

Kirill Pogrebnyak tränar med FFF denna vecka. Imorgon får han visa vad han går för på match.
– Kirill kommer att starta imorgon och vi är nyfikna på att se honom i match då träningarna har varit bra, säger huvudtränaren.

Mycket positivt är att FFF får tillbaka flera spelare som saknats av olika anledningar. Carl Johansson, Kalle Söderström, Robin Östlind och Tobias Englund är alla tillbaka i truppen.
– Skadeläget har ljusnat och 19 spelare är kallade imorgon, säger Hasse Eklund nöjt.

Truppen i sin helhet:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K), Passi Prudence, John Chibuike, Kirill Pogrebnyak,