Ett ungt FFF stod upp bra mot ett betydligt mer meriterat BK Häcken i U21-matchen på Bravida Arena. Hemmalaget vann till slut med 2-0.

FFF stretade emot länge och väl. Ställningen var 0-0 i paus. BK Häcken skapade lite mer framåt i första halvlek men FFF stack upp då och då. Rasmus Fridolf fick en fin chans, men avslutet var för tamt.

I 63:e minuten kunde FFF inte stå emot längre och sex minuter senare gjorde BK Häcken även 2-0. Det ena målet kom efter en hörna och det andra efter att FFF slarvat lite i speluppbyggnaden. FFF gjorde inga mål denna kväll men stod för en stabil insats.
– Jag tycker att vi gjorde det riktigt bra försvarsmässigt. Alla jobbade verkligen hårt. Vi skapade ett par målchanser efter bra omställningar. Jag är nöjd med hur grabbarna genomförde matchen, säger tränare Jonas Axeldal.

FFF ställde upp med följande lag:
Johan Brattberg – Melker Larsson, Mohammad Ahmadi, Gabriel Johansson, Denis Kelmendi – Rasmus Fridolf, Anton Friberg, Lucas Sibelius, Adhurium Rexhi – Passi Prudence, Mostafa Kebbi.
Avbytare: Noel Berander, Firat Akgun, Alexander Johansson.

Foto: Anton Karlsson