Norrby IF
FFF gjorde utan tvivel säsongens bästa träningsmatch när man ikväll bortaslog den allsvenska kollegan IFK Göteborg med övertygande 2-0.

FFF tog en imponerande seger med 2-0 borta på Valhalla ikväll mot IFK Göteborg. Falkenberg som bara sedan senaste matchen mot Malmö FF hade fått tillbaka flera skadade eller sjuka spelare gjorde en otroligt bra första halvlek. Gulvitt rivstartade med första målet redan i elfte minuten av den provspelande anfallaren Kirill Pogrebnyak som elegant smällde in efter ett fint inlägg av Jacob Eriksson och sen rullade det på för det villda. Utan att överdriva på något sätt hade Falkenberg fem högklassiga målchanser av lika många spelare samtidigt som IFK knappt var i närheten av Hampus Nilsson i FFF-målet.

i paus stod det 1-0 till Falkenberg vilket var helt rättvist. Andra halvlek startade nästan lika bra och det var nära fler gulvita mål. Totalt sett kom IFK Göteborg tillbaka en del i andra halvlek men de var ändå aldrig riktgt nära att göra mål utan istället var det sylvassa FFF som genom vasst omställningsspel var nära att göra mål gång på gång. Till sist lyckades Edi Sylisufaj göra 2-0 i slutminuterna fint framspelad av senaste värvningen John Chibuike som därmed också fick presentera sig och spela sina första minuter i FFF:s gula tröja.

FFF gjorde ett antal byten i andra halvlek. Redan i paus lämnade Carl Johansson planen och istället kom Per Karlsson in som högerback och så gick Tibor Brink Joza in som mittback jämte Tobias Karlsson. Andra byten som gjordes var att Anton Wede kom in istället för Kalle Söderström och att ryske succéspelaren byttes ut mot Edi Sylisufaj samt att Passi Prudence tog över Marcus Mathisens centrala roll på mittfältet.

Falkenbergs FF startade idag med fem spelare som inte var med förra året och dessutom kom en sjätte i form av John Chibuike in i andra halvlek.

Av många bra gulvita spelare idag går det inte att unvika att nämna Jacob Eriksson som gjorde en mycket imponerande insats på sin vänsterback. Hans samspel med Tobias Englund var mycket bra och båda skapade flera farliga chanser åt både andra i laget och sig själva. De båda helt nya spelarna på topp gjorde också riktigt bra ifrån sig.

Sammanfattningsvis var dagens insats för Falkenberg mycket bra och lovande och säkert en pigg stimulans inför träningsläget som startar på onsdag i nästa vecka. FFF var utan tvivel det klart bästa laget idag och det var ingen som kunde tro att det var det gulvita laget som var nykomlingar.

Så här startade Falkenbergs FF mot Blåvitt:

Hampus Nilsson
Tibor Brink Joza – Carl Johansson – Tobias Karlsson – Jacob Eriksson