Falkenbergs FF:s damlag besegrade under torsdagskvällen division 3-laget Ullareds IK med klara 7-0 i kvartsfinalen i DM.

FFF hade inga problem att slå tillbaka Ullareds IK. Gulvitt ledde med 2-0 redan efter 13 minuter och vann till slut med 7-0. Klara Helgesson gjorde hattrick och Tilde Duphorn, Nora Johansson, Nora Landén och Stina Wisén gjorde ett mål vardera.
– Nu är vi i semifinal i DM. Vilken match tjejerna gjorde. Vi var nog alla nervösa inför detta möte. Men vi satte gasen i botten med hög press och gjorde en otroligt bra match spelmässigt. Samtliga spelare förtjänar en guldstjärna. Vi, Valinge Derome, HBK och Onsala är de lag som är kvar i DM. Vilket lag det blir i semifinalen får vi reda på i veckan. Det blir enormt spännande, säger sportchefen och tränaren Fredrik Wisén.