Falkenbergs FF spelar imorgon en viktig bortamatch mot Östersunds FK i allsvenskans 18:e omgång. För FFF är det bara tre poäng som gäller.

Östersunds FK har tampats med FFF i botten av tabellen under denna säsong men har på sistone fått ett lyft och knipit tre raka segrar.
– Östersund har visat fin form på sista tiden. För oss gäller det att ta revansch för 0-1-förlusten på hemmaplan då vi inte var nöjda med vår prestation. Jag tycker att vi har bra stämning i laget och vi har alla möjligheter att ta tre poäng imorgon, säger Hasse Eklund.
Hur ska vi gå till väga för att ta revansch på ÖFK?
– Det gäller som vanligt att fokusera på vårt eget spel och få ut den potential som laget besitter. I vanliga fall hade jag sagt att det gäller att få stopp på Rewan Amin som styr mycket av deras spel från mittfältspositionen, men nu när han är skadad får vi fokusera mer på att stoppa laget Östersund och det kommer att bli en hård fight över hela planen, svarar huvudtränaren.

Tim Erlandsson och Kwame Kizito är korsbandsskadade. Tibor Brink Joza, Mohammad Ahmadi och Mahmut Özen har också skadeproblem. Och mot MFF senast ådrog sig mittfältskuggen Marcus Mathisen en bristning i lårets baksida.
– Vi har flera spelare som kan spela i hans position och vi väljer spelare efter de taktiska verktyg som vi vill använda i matchen och hur formstark spelaren är i övrigt, säger Hasse Eklund, som gläder sig åt att Nsima Peter är tillbaka i truppen.
FFF, som tränar i Sundsvall ikväll, åker till Östersund med 20 spelare. Nya försvararna Grégoire Amiot och Axel Norén är inte med då de ansluter på söndag och börjar träna med laget på måndag.
– Vi väljer att låta våra nyförvärv stanna hemma då de ännu inte har tränat med laget, säger FFF-tränaren.

Han ser positivt på att FFF utöver Gustaf Nilsson fått in Grégoire Amiot och Axel Norén i truppen.
– Det blir många tuffa matcher under hösten och de kommer framförallt att bidra med ökad konkurrens om platserna i startelvan. Med ökad konkurrens förväntar vi oss att kvaliteten blir bättre på träning och match. Matcherna avgörs i de båda straffområdena och därför har vi valt att förstärka på dessa positioner och ha lite extra möjligheter om skador skulle dyka upp på dessa två positioner, säger Hasse Eklund.

Dessa spelare ingår i truppen:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Calle Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
14. Matthew Garbett
15. Rasmus Fridolf
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
29. Gustaf Nilsson

Morgondagens match inleds klockan 15.00.