Eskilsminne IF
Damlaget spelar dubbla matcher i helgen. En träningsmatch mot Torslanda IK och en DM-match mot Trönninge IF står på programmet.

Klockan 12.00 imorgon väntar Torslanda IK på Kristineslätt och på söndag klockan 16.00 möter FFF Trönninge IF på bortaplan.
– I matchen mot Torslanda kommer vi använda alla spelare som är hela och friska och det är ett ypperligt tillfälle att låta alla få minuter och en chans att visa upp sig inför seriestarten, säger huvudtränare Robin Östlind innan han går in på söndagens drabbning:
– Mot Trönninge i DM så blir det lite mer tävlingstänk och vi möter förmodligen ett lag som ligger lite lägre i sitt försvarspel. Och det blir en chans för oss att kunna jobba vidare med vårt spel på offensiv planhalva och förhoppningsvis kan vi hitta lösningar för att skapa tillräckligt med målchanser för att vinna matchen.

FFF:s representationslag går nu för tre segrar under helgen!