Nyförvärven duggar tätt nu. Mittfältaren Elma Christiansson har skrivit på för Falkenbergs FF.
Först Tuva Persson, Ena Mujdzic och Ebba Nilsson och nu Elma Christiansson. Damlaget fortsätter värva.
– Vi är väldigt glada över att Elma Christiansson är klar för FFF 2022. Elmas moderklubb är LGM. Där spelade Elma fram tills hon var ca 13 år. Därefter gick hon till Stafsinges ungdomslag där hon spelade i nästan två år. Efter det gick Elma över till damlaget. Hon föredrar att spela till höger på mittfältet. Varmt välkommen Elma säger vi i Falkenbergs FF, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.
17-åringen är glad över att få möjligheten att spela för Gulvitt.
– Det känns otroligt roligt och spännande att komma till ett nytt lag med nya kamrater och nya tränare. Det känns som ett lag med bra sammanhållning och ett lag där man kan utvecklas mycket som spelare. Jag vill bidra med så mycket som möjligt, med mitt fokus och pepp både på plan och utanför men också ett gott skratt. Vi ska ta hem vinsten i division 2 nu under 2022, säger Elma Christiansson.