Laholms FK
Ett positivt fall av covid-19 har konstaterats i Falkenbergs FF:s herrtrupp. Spelaren har isolerats från övriga truppen och måndagens träning ställdes in som en försiktighetsåtgärd. Då vi inte har någon spridning i truppen kommer laget att återuppta träningen imorgon.

En spelare visade under gårdagen upp symptom. Spelaren i fråga testades för covid-19 och isolerades omedelbart från övriga truppen. Som en ren försiktighetsåtgärd valde FFF att ställa in gårdagens träning. Testet visade sig idag vara positivt. Han har en lindrig variant av covid-19 och förväntas vara tillbaka i full träning nästa vecka.
– Jag mår bra efter omständigheterna och förhoppningsvis är jag tillbaka snarast, säger den drabbade spelaren.

Truppen har ett mycket gott skydd mot covid-19.
– En del har antikroppar efter genomgången infektion eller är fullvaccinerade och de allra flesta av de övriga har fått sin första spruta för mer än en vecka sedan. Det finns ingen spridning i truppen, säger FFF:s lagläkare Sverker Nilsson.

Imorgon återupptar FFF träningen. Samma hygienregler gäller som tidigare. Föreningen fortsätter att ta covid-19 på stort allvar och följer alla direktiv från Folkhälsomyndigheten.