Falkenbergs FF väljer att avbryta samarbetet med huvudtränaren Hasse Eklund. Tobias Tuvesson leder laget framöver.

Falkenbergs FF har inte nått de resultat som önskats under säsongsinledningen. FFF har efter gårdagens 0-3-förlust hemma mot nykomlingen Vasalunds IF bestämt sig för att avbryta samarbetet med Hasse Eklund, som lämnar sin roll med omedelbar verkan. Från och med idag tar tidigare assisterande tränaren Tobias Tuvesson över som huvudtränare.
– Föreningen har fattat ett beslut om att avsluta samarbetet med Hasse Eklund. Falkenbergs FF har aldrig varit bättre än under Hasses tid i klubben. Det är det vi ska komma ihåg av Hasse. Vi önskar honom all lycka i framtiden, säger Falkenbergs FF:s ordförande Patrik Hannell.
FFF:s klubbchef Patrik Lundgren fyller i.
– Det är naturligtvis ett extremt tråkigt beslut då Hasse är en fantastisk ledare och person som har tagit oss till toppen av svensk fotboll. Nu handlar det om att gemensamt hitta kraft, styrka och energi för att vända den negativa trenden, säger Patrik Lundgren.

Hasse Eklund kom till FFF inför säsongen 2013 och har bortsett från en ettårig sejour i Kalmar FF 2014 varit vår huvudtränare sedan dess. Hela Falkenbergs FF vill tacka Hasse Eklund för allt han har åstadkommit genom åren och lyckönskar honom i sin fortsatta karriär.