Kristianstad FC
Både Klara Helgesson och Tintin Pettersson nätade, men det räckte dessvärre inte utan det blev en sur 2-4-förlust borta mot Frillesås FF.

Hemmalaget tog ledningen efter 17 minuters spel men i 45:e minuten kvitterade Tintin Pettersson för FFF. Frillesås FF återtog ledningen direkt efter pausvilan. Gulvitt kvitterade sedan ännu en gång i matchminut 72 genom Klara Helgesson. Under de sista tio minuterna kunde Frillesås FF göra två mål och således vinna med 4-2. På tilläggstid blev Agnes Juraskovic utvisad efter att ha dragit på sig sitt andra gula kort i matchen.

– Bedrövligt, en av de sämre insatserna sedan jag tog över för över ett år sedan. Vi var inte alls med idag. Vi spelade inte som ett lag och vi försökte en och en med egna grejer. Vi ska vara glada över att Milla storspelade i målet, för annars hade det kunnat bli ännu fler mål för Frillesås, säger huvudtränare Robin Östlind besviket.

FFF får ladda om inför nästa helgs derby mot IF Böljan.