Falkenbergs FF:s damlag gick igenom division 4 obesegrade. Inför säsongen i division 3 har laget nu gjort klart med en ny målvakt.

Falkenbergs FF:s nya målvakt heter Milla Svensson och kommer närmast från Ullareds IK. FFF hälsar 20-åringen varmt välkommen till klubben.
– Detta gör att vi breddar vår trupp och höjer nivån ytterligare. Milla har sedan några år vaktat Ullareds kasse. Vi hade kontakt redan förra året men nu bestämde Milla sig för att satsa på FFF. Milla bor och jobbar i Falkenberg så det finns mycket som faller på plats för henne här i FFF. Vi ska göra vårt yttersta för att utveckla och få Milla att känna sig hemma hos oss, säger FFF:s tränare och sportchef Fredrik Wisén.

Milla Svensson är glad över att få komma tillbaka till FFF.

– Jag har tidigare spelat i FFF, innan damverksamheten hamnade på is. Så det känns jättespännande att vara tillbaka i FFF-tröjan. Som målvakt är jag orädd, trygg och en vinnarskalle. Det ska bli otroligt roligt att börja träna och utvecklas tillsammans med tjejerna. Jag ser fram emot 2021, säger nyförvärvet.