Falkenbergs FF mötte Helsingborgs IF på bortaplan i den 29:e omgången. Det var mycket kamp och ångest och målchanser saknades inte. Men matchen på Olympia slutade oavgjort, 0-0.

I andra minuten skapade FFF matchens första chans. Kalle Söderström avlossade ett skott utanför straffområdet som Ian Pettersson räddade till hörna. I tolfte minuten mottade Christoffer Carlsson in en boll mot straffområdet som skarvades utanför av mittbacken Grégoire Amiot. I 20:e minuten nådde Anthony van den Hurk högst på en hörna. Viktor Noring svarade för en fin räddning. HIF hade en period där de hade mycket boll.

I 33:e minuten hade HIF en farlig hörna där ex-FFF:aren Adam Eriksson träffade ribban. På tilläggstid hade Anthony van den Hurk en nick som gick över Norings ribba. Hemmalaget var närmast ett ledningsmål, men bottenmötet var mållöst i paus. FFF började bra men HIF tog över matchen allt eftersom.

I 48:e minuten snodde Edi Sylisufaj bollen och prickade ramen. Minuten efter hade HIF:s Andreas Landgren ett bra nickläge, men fick inte avslutet på mål. I 64:e minuten drog Marcus Mathisen iväg ett tungt skott utifrån som smet utanför vänstra stolpen. Fem minuter senare gjorde FFF ett dubbelbyte. Nsima Peter och Tibor Brink Joza kom in istället för Edi Sylisufaj och Jacob Ericsson. Nsima Peter dunkade direkt in bollen, men var då avvinkad för offside. I 74:e minuten fick HIF frispark precis utanför straffområdet, men den slogs rätt i muren.

I 79:e minuten fick Mathisen ett nytt bra skottläge, men sköt i burgaveln. Fyra minuter senare vräkte Christoffer Carlsson in bollen, men det dömdes bort för offside. I 87:e minuten sköt Max Svensson ett skott som räddades av Viktor Noring. FFF fick ett fint läge i fjärde och sista tilläggsminuten, men lyckades inte trycka in bollen. Ian Pettersson parerade. Matchen slutade oavgjort. FFF fick med sig en poäng från Helsingborg. Och den kan bli viktig.