Norrby IF
Nu finns Bortakortet 2020 till försäljning. Köp ditt eget bortakort och följ Falkenbergs FF på de allsvenska arenorna runt om i Sverige.

Bortakortet är en lösning som de allsvenska klubbarna tillsammans med SEF har tagit fram för att uppmuntra supportrar att resa och stödja sitt lag på bortaplan. Kortet kan beskrivas som ett opersonligt årskort för bortamatcher som garanterar dig en plats på den sektion som är anvisad för bortalagets supportrar.

Varje allsvensk klubb tilldelas 100 stycken kort. Korten kostar 1000 kr. Klubben behåller själv 50% av sin försäljning av bortakortet. De andra 50% betalas av klubben in till Svensk Elitfotboll som sedan fördelar intäkterna jämnt mellan alla Allsvenska klubbar.
Detta innebär att du kan se Falkenbergs FFs samtliga matcher på bortaplan för 67 kr i snitt per match.

Koret köper du på sportkontoret och betalas i förskott. Du kan också maila till biljett@falkenbergsff.se och betala in via BG eller Swish.

Försäljningen pågår fram till den 28 februari eller till dess att korten är slut.