Falkenbergs FF har idag skrivit kontrakt med Lorik Ademi. Talangen blir därmed den femte spelaren som flyttas upp från de egna leden inför FFF:s femte säsong i allsvenskan.
– Det känns väldigt roligt och spännande, säger 18-åringen.

Avtalet sträcker sig över två år. Och mittfältaren är mycket nöjd över att ha kritat på sitt första A-lagskontrakt.
– Det har varit en dröm sedan jag började spela för Falkenbergs FF som sexåring. Det känns jättebra. Jag får göra det jag älskar på heltid samt bo hemma och spela för min moderklubb. Jag ser fram emot det här året och de utmaningar som väntar! säger Lorik Ademi, som under förra säsongen spelade matcher med FFF:s U21-lag och öste in mål i P19-laget.

Han hoppas kunna ta nya steg i FFF:s A-trupp.
– Mitt mål med säsongen är att spela allsvensk fotboll och att ta en plats i startelvan, säger framtidslöftet, som tidigare har varit uttagen till juniorlandslagsläger.

FFF:s sportchef Håkan Nilsson beskriver Lorik Ademi som en mycket lovande spelare med stor potential.
– Lorik är en mycket spännande spelare och det ska bli väldigt intressant att följa hur långt Lorik når på sin fotbollsresa. Att det är en egen produkt visar ännu en gång kvaliteten på vår ungdomsverksamhet, säger han.