Norrby IF
Under tisdagen mötte Falkenbergs FF:s U21-lag Halmstads BK:s dito i en publikfri träningsmatch på Falcon Alkoholfri Arena. HBK vann den tajta tillställningen med 1-0 efter att ha avgjort på straff.

Matchen inleddes klockan 15.00 och FFF ställde upp med följande startelva:
Johan Brattberg – Mahmut Özen, Tobias Karlsson, Sander van Looy, Gabriel Johansson – Melker Larsson, Melker Nilsson, Mohammad Ahmadi, Lucas Sibelius – Matthew Garbett, Oskar Christiansson.

Det var en jämn tillställning där bara ett mål föll. Och det var gästerna HBK som gjorde det på straff.
– I första halvlek tycker jag att vi presterade bra fotboll, med ett bra presspel och ett bra bollinnehav. Men vi skapade för få målchanser. I andra halvlek tappade vi lite i vårt presspel och bollinnehav, så andra var sämre än första halvlek, säger tränaren Jonas Axeldal.

Foto: Robert Boman.