Laholms FK
Klockan 14.30 imorgon möter FFF Varbergs Bois på bortaplan i årets första match. För nyförvärven Anton Andersson, Gustav Lillienberg, Remo Gotfredsen Grgic och Leonardo Farah Shahin blir det debut i FFF-tröjan.

– Det känns bra. Kul med årets första match och att det drar igång. Vi är inne i tredje veckan och det har varit rätt bitiga pass. Nu drog vi ned lite på det idag och igår, men i måndags och tisdags var det riktigt tufft. Men alla är på banan utom Oskar Christiansson som är sjuk. Vi kommer också att komplettera truppen med juniorerna William Borgryd och Edvin Christiansson, säger Christoffer Andersson.
Även om det är årets första match förväntar han sig att få ut mycket positivt av matchen.
– Jag förväntar mig att vi är riktigt sugna på att spela match igen och att vi har kvar grunden från förra året. Vi har pratat en hel del teori de första veckorna, dels för att repetera och dels för att få med de nya spelarna på tåget så fort som möjligt. Ingredienser från det vill jag absolut se och att vår struktur finns där. Jag vill se att vi orkar göra intensiva löpningar i hög hastighet så länge som möjligt, säger ”Chrisse”.
Speltiden kommer att variera för spelarna.
– Vissa spelare får 45 minuter, vissa får 60-65 minuter och någon kanske till och med får spela mer än så. Alla uttagna kommer att få speltid. Jag förväntar mig en bra start på säsongen och att vi visar att vi vill fortsätta utvecklas och driva det här laget vidare. Varbergs Bois är ett allsvenskt lag med väldigt bred trupp, men vi har också kommit långt. Det här är en match där vi absolut ska kunna stå upp bra utifrån det jag sett på träning hittills.

Alla nyförvärv kommer att få debutera.
– Alla nya ser jätteintressanta ut. Det är en tuff målvaktskamp mellan Gustav och Anton, där båda har varit väldigt duktiga i uppstarten och visat framfötterna direkt. ”Leo” och Remo är unga spelare, liksom Gustav, men de visar att de redan har en mognad i sitt sätt att spela. De har verkligen försökt förstå vår identitet och ta den till sig och bidra till laget. Det ska bli jättespännande att följa dem, säger Christoffer Andersson.

Årets första trupp:
Elliot Hintsa
Edvin Christiansson
William Borgryd

Tobias Karlsson bär lagkaptensbindeln och matchen spelas på Håstens IP i Varberg.