Laholms FK
Hasse Eklund är nöjd med hemmapremiären mot Örebro SK och ser nu fram emot morgondagens bortapremiär mot Östersunds FK.
– Det är en tuff långväga match mot hårt motstånd. Vi har bra självförtroende och vet att vi kan vinna matchen om alla spelare levererar en hundraprocentig arbetsinsats, säger huvudtränaren.

Han blickar tillbaka på premiären med ett leende på läpparna.
– Vi är oerhört nöjda med spelarnas attityd till att jobba hårt för varandra och laginsatsen där alla i truppen bidrog till positiv energi är det som jag tar med mig mest ifrån premiären. Man tog sig an matchen med framåtanda och vinnarvilja. Jag såg inga tecken till premiärnerver, säger Hasse Eklund.

FFF åker norrut med samma trupp som senast.
– Jag är öppen för förändringar av det taktiska slaget om vi känner att det är vår chans att vinna matchen, säger han.
Han känner sig lugn med att matchen mot ÖFK, som kryssade mot AIK i premiären, spelas på konstgräs.
– Vi har spelat hela försäsongen på konstgräs så det är ett underlag vi är bekväma med och våra matcher har varit bra. Däremot är vi ödmjuka inför att Östersund har gjort bra matcher på sin hemmaplan och de har många individuellt skickliga spelare som det gäller för oss att inte ge för mycket ytor att agera på. Deras starka sida är att de har en taktisk flexibilitet och det gäller att inte tappa koncentrationen i försvarsspelet då de har många olika verktyg i sitt anfallsspel att vara uppmärksamma på, säger Hasse Eklund.

Såväl spelarna som supportrarna är på väg upp till Östersund, där laget kommer att träna efter framkomsten. Avspark sker klockan 15.00 på Jämtkraft Arena och skipar rättvisan gör Magnus Lindgren.

Truppen:
Johan Brattberg, Hampus Nilsson, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K), Passi Prudence.