Getinge IF
Efter vinst mot Utsiktens BK och förlust mot Degerfors IF väntar imorgon eftermiddag ännu ett allsvenskt lag i gruppspelet i cupen. Falkenbergs FF ställs mot IF Elfsborg i Borås.

Hasse Eklund tycker att det ska bli kul att mäta sina krafter med Elfsborg.
– Helst hade man velat haft en avgörande match om gruppsegern, men nu har Degerfors gått väldigt starkt tidigt på året och gjort ett bra gruppspel så här långt. Vi får fokusera på en bra prestation och försöka vinna denna match. Degerfors resultat mot Utsikten kan vi inte påverka, säger han.

För Degerfors räcker det med kryss mot division 1-laget för att säkra avancemang från gruppspelet. Men FFF fokuserar på sitt och att göra en bra prestation som lovar gott inför fortsättningen.
– Vi jobbar vidare med vår långsiktiga plan att vara förberedda inför superettan. Det är många delar i spelet som ska gås igenom och vi har kommit en bit på väg. Nu har vi börjat jobba mer med försvarsspelet och det är ju lämpligt eftersom Elfsborg har en bra offensiv med mycket djupledslöpningar. Där kommer vi ställas på prov i vår positionering och det ska bli kul att se hur vi klarar av det, säger huvudtränaren och fortsätter:
– Det ska också bli spännande att se om vi kan ha modet att driva ett bra passningsspel. Vi har perioder i matcherna som är bra men behöver göra dessa perioder lite längre. Vi kommer dock att göra allt vad vi kan för att få ett bra resultat. Den långsiktiga planen finns i bakgrunden. Den kortsiktiga är att vinna matchen.

Med drygt en månad kvar till premiären vill han se att FFF tar steg framåt.
– Det handlar om att skapa samhandling på planen och att arbeta som ett lag i både defensivt som offensivt. Jag vill så snabbt som möjligt skapa ett lag som blir samspelt och kommer därför inte blanda så mycket med startuppställningarna i de matcher som är kvar innan serien börjar. Nu vill jag också se spelare som arbetar hårt och ambitiöst på planen för att vinna varje match och arbetar efter de principer som vi börjar ställa som krav på spelarna att de ska förstå, säger Hasse Eklund.

Skadeläget då? Tim Erlandsson och Kwame Kizito rehabiliterar ännu sina korsbandsskador och Carl Martinsson har även han skadebekymmer. Kalle Söderström är inte tillräckligt frisk för att kunna spela. Anton Wede är sjuk och står över denna match. Mahmut Özen vilas då han har haft en skavank under veckan. Men det finns också två positiva besked.
– Rasmus Fridolf och Lorik Ademi tränar för fullt nu och ser bättre och bättre ut, säger Hasse Eklund.

Truppen:
1. Nadeem Omar (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
28. Melker Nilsson
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Morgondagens möte på Borås Arena inleds klockan 15.00 och sänds på C More.