Imorgon avgörs allsvenskan! För Falkenbergs FF:s del ligger fullt fokus på att besegra tabelljumbon AFC Eskilstuna och därmed säkra minst allsvensk kvalplats.

FFF har inga nya avstängningar eller skador att ta hänsyn till. Hasse Eklund har tagit ut exakt samma trupp som besegrade Kalmar på Guldfågeln Arena i lördags. FFF:s huvudtränare Hasse Eklund menar att den segern betydde mycket både för tabelläget och självförtroendet. Han är positiv och laddad inför lördagens direkt avgörande match hemma mot AFC Eskilstuna.
– Vi har erfarenhet från att vinna avgörande matcher och vet vad som gäller. Det är en fördel för oss. Och vi spelar på hemmaplan där vi vet att vi är starka, säger Hasse Eklund.
I skrivande stund har drygt 3 200 personer löst biljett till matchen.
– Nu när det ska avgöras betyder publikstödet mycket. Det är viktigt att vi får den där tolfte spelaren. Så ta på dig något gult och höj rösten och hjälp klacken att bära fram oss i denna viktiga match, säger FFF:s huvudtränare.

FFF har siktet inställt på att ta en ny trepoängare. Skulle Kalmar samtidigt tappa poäng borta mot Sirius kan FFF till och med slippa kval. Men det är inget som FFF tänker på överhuvudtaget.
– Vårt fokus ligger på vår match och inte på resultaten i de andra matcherna. Vi ska gå ut och vinna vår match, så får vi se hur långt det räcker, säger Hasse Eklund.

Hampus Nilsson är avstängd även denna match och knäskadade kvartetten Tibor Brink Joza, Hampus Svensson, Mahmut Özen och Dominic Chatto är fortfarande indisponibla.

FFF:s matchtrupp består av följande manskap:
Johan Brattberg, Dennis Bengtsson, Ludvig Johansson, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.

Klockan 13.00 imorgon drar det stora dramat i gång på Falcon Alkoholfri Arena och skipar rättvisan gör Bojan Pandzic från Hisings Backa.