Laholms FK
Klockan två imorgon eftermiddag möter Falkenbergs FF seriekonkurrenten Gais på Bravida Arena. Här får ni senaste nytt inför drabbningen.

För Falkenbergs FF:s del handlar det om att jobba vidare med sitt spel.
– Det har varit intensiva veckor med många olika moment, då vi sätter ett eget spel. Vi har jobbat mycket med offensiven och defensiven och har inte riktigt kommit in på fasta situationer än. Vi ser att momenten vi tränar på blir bättre och bättre. Vi är i en fas där vi testar runt, säger Christoffer Andersson.
Ja, även mot Gais imorgon kommer huvudtränaren att testa spelare i olika roller.
– Jag lär känna spelarna bättre och de lär sig hantera olika roller. Vi repeterar mycket för att det ska sitta. Vi ska bli så bra som möjligt. Man ser utveckling hos killarna och vi bygger vidare på det. Ibland får man inte vara för stressad som tränare utan tålamod är viktigt. Har vi tålamod är jag säker på att vi kommer få till utveckling i det vi gör, säger ”Chrisse”.

Mötet med Gais ser han som en tuff match.
– Det är en seriekonkurrent och det blir intressant att se hur vi står oss mot dem. Samtidigt är det bara en träningsmatch tidigt på säsongen. Jag vill se att vi gör det vi jobbar på och att vi gör det så bra som möjligt. Jag vill se att vi skapar målchanser och sätter dit någon boll samt sköter vårt försvarsspel på bästa sätt, säger huvudtränaren.

FFF har drabbats av några avbräck inför matchen. Utöver Kwame Kizito, som inte är redo för match riktigt än, saknas tre spelare.
– Christoffer Carlsson har haft en känning och tagit ett steg tillbaka. Det är inget allvarligt men vi skyndar långsamt. Melker Nilsson har en liten känning och klev av träningen idag. Umar Bala Muhammed har varit sjuk och är inte helt kurant. I övrigt är alla med och uttagna i truppen, säger Christoffer Andersson.

Truppen:
1. Nadeem Omar
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
6. Robin Hofsö
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Wilhelm Ärlig
14. Lucas Sibelius
15. Rasmus Fridolf
16. Tim Erlandsson
18. Linus Borgström
19. Carl Martinsson
21. Elliot Hintsa
26. Linus Dahl
33. Melker Larsson
34. Oskar Christiansson
35. Godwin Aguda

Avspark sker alltså klockan 14.00 och matchen spelas på Bravida Arena, BK Häckens ordinarie hemmaplan.