Norrby IF
Falkenbergs FF, som har spelat fem raka matcher på hemmaplan utan att förlora, ställs mot Hammarby på måndagskvällen. FFF jagar viktiga poäng i kampen om nytt kontrakt och är fast angelägna om att stå för en bra prestation på Falcon Alkoholfri Arena.

Falkenbergs FF stod för en mindre bra insats borta mot Malmö FF i den senaste allsvenska matchen men självförtroendet stärktes av 4-0-vinsten mot Vårgårda IK i Svenska cupen i torsdags. Nu är FFF tillbaka i hemmaborgen, som gästas av tabellfyran Hammarby, igen. ”Bajen” är ett erkänt starkt och målfarligt lag, men på riktigt gräs har de haft det betydligt tuffare än på konstgräs.

FFF har inga spelare avstängda och det finns inga nya skador att rapportera om. Jacob Ericsson och Tobias Karlsson har varit krassliga i veckan, men är fit for fight igen och fullt tillgängliga för spel. Marcus Mathisen och Hampus Svensson är skadade sedan tidigare. Mahmut Özen har fortfarande problem med ena lårets baksida och kommer inte till spel imorgon kväll. Positivt är att Kirill Pogrebnyak är tillbaka i matchtruppen efter ljumskproblem.

För FFF gäller det att sätta stopp för Hammarbys giftiga offensiv och snabba kontringar. FFF lärde sig en läxa i 2-6-förlusten på Tele2 Arena. FFF är ute efter revansch och vill ta sin första seger mot Hammarby i allsvenskan.
– Vi är tillbaka på hemmaplan och spelar på naturgräs, så det är andra förutsättningar. Vi tittar på hur vi kan utveckla vårt spel och bli bättre. Vi vet vad Hammarby är duktiga på och vad de vill göra. Det ska vi försöka sätta stopp för. Vi ska försöka utnyttja delarna i vårt spel som vi är bra på så mycket som möjligt, säger Hasse Eklund.
Det är tufft matchande för FFF nu. Cupmatch i torsdags, match mot Hammarby imorgon och sedan väntar Häcken borta på söndag.
– Det handlar om att ha kraft i benen och ha energi. Cupmatchen var bra på det sätt att en del som varit lite utanför startelvan fick spela en hel del. Vi har bra go i laget och gällande startelvan är det många om budet, säger Hasse Eklund.

Tränarteamet har tagit ut följande manskap:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Melker Nilsson, Carl Johansson, Dominic Chatto, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Avspark sker klockan 19.00. Glöm inte att köpa biljett!
– Vi hoppas att supportrarna tar på sig något gult och kommer och hjälper oss att ta tre poäng. Hammarby har alltid supportrar med sig. Vi behöver stödet. Jag hoppas att falkenbergarna tar upp kampen och vinner läktarmatchen, så ska vi vinna på planen, säger Hasse Eklund.