Klockan 13.00 imorgon drabbar Falkenbergs FF och superettan-klubben Halmstads BK samman på Skedalahed i Halmstad. Och FFF kommer att mönstra en annan startelva än den man ställde på benen i 4-1-segern mot Varbergs BoIS senast.

FFF har tre före detta HBK-spelare i truppen. Det handlar om Tim Erlandsson, Tibor Brink Joza och Marcus Mathisen. Samtliga spelar från start imorgon. I HBK:s trupp ingår FFF-bekantingarna Robin Östlind och Mikael Boman.

Hasse Eklund är nöjd med segern mot Varbergs BoIS och hoppas få se en ny bra derbyinsats imorgon.
– Det känns bra att gå in i match och fokus ligger på att alla ska få känna på matchspel inför gruppspelet i Svenska cupen (som inleds mot Tvååkers IF nästa söndag). Jag hoppas att vi kan fortsätta med att föra över träningsmomenten till match och agera i skarpt läge. Matcherna mot HBK brukar alltid bli bra, med hög intensitet, säger FFF:s huvudtränare.

FFF dras med några småskador och sjukdomar. Därför vilar kvartetten Kwame Kizito, Nsima Peter, Melker Nilsson och Lorik Ademi.
– Vi har lite småskavanker i truppen och kommer inte att chansa med några spelare, meddelar Hasse Eklund.
Övriga spelare i den befintliga truppen – bortsett från korsbandsskadade Mahmut Özen – är uttagna. Carl Martinsson är sedan tidigare utlånad till Tvååkers IF.

Ledarteamet har tagit ut följande startelva:
Tim Erlandsson – Tibor Brink Joza (K), Calle Johansson, Mohammad Ahmadi – Rasmus Fridolf, Marcus Mathisen, John Björkengren, Jacob Ericsson – John Chibuike, Matthew Garbett, Anton Wede.

Avspark sker klockan 13.00!

Foto: Lollo Skagerfält