Norrby IF
Imorgon är det dags för säsongens sista bortamatch och otroligt mycket står på spel. Kalmar står för motståndet och platsen för dramat är Guldfågeln Arena.

– Det känns bra att vi fortfarande har chansen att påverka vårt eget öde och fortsatta existens i allsvenskan. Vi visste om att det skulle bli fight in i det sista och nu är vi där och känner oss väl förberedda, säger Hasse Eklund.
Han har bra koll på sin forna klubb.
– Kalmar är ett lag som har haft svårt att vinna och slitit med sitt målskytte. Av deras senaste gjorda mål är nästan alla uteslutande fasta situationer så där måste vi vara extra uppmärksamma. Men om deras offensiv är trubbig har defensiven varit bra och de har spelat jämnt med alla lag i serien, säger huvudtränaren.
Han ser Kalmar, som FFF kryssade mot hemma, som ett stabilt lag med mycket erfarenhet.
– Vår offensiv har haft det tufft med målskyttet och nu får vi verkligen hoppas att det lossnar för våra anfallare, att vi blir mer desperat än tidigare och att den lilla tur som vi inte har haft tidigare faller ned till vår fördel, säger Hasse Eklund.
Han hoppas att FFF:s rutin från tidigare bottenstrider kan vara till en fördel.
– Det är en press att ligga i botten och den är van för oss men ny för Kalmar. Det är en fördel vi ska utnyttja. Nu gäller det att mobilisera all kraft och energi till att ta sista halmstrået och visa att Falkenberg ALDRIG ger sig, säger han.

Målvakten Hampus Nilsson är avstängd på grund av utvisningen senast och ersätts i truppen av Dennis Bengtsson. Kvartetten Tibor Brink Joza, Mahmut Özen, Dominic Chatto och Hampus Svensson är fortfarande skadade.

FFF har tagit ut följande 18-mannatrupp:
Johan Brattberg, Dennis Bengtsson, Ludvig Johansson, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.

Avspark sker klockan 16.00 och YWP har fyllt en supporterbuss som vill vara med och fixa en viktig seger.