Klockan 13.00 imorgon inleds andra kvalmatchen mot Östersunds FK på Jämtkraft Arena. Ställningen är 1-1 och kvalet är vidöppet. FFF har gjort sin sista träning inför matchen och flyger i eftermiddag till Jämtland.

– Vi preppar för fullt och har haft en lättare träning och känt på bollar och passningar. Det handlade om återhämtning och att få en go känsla med bollen. Det andra gör vi teoretiskt på hotellet i lugn och ro ikväll. Det är så nära förra matchen, så alla har färskt i minnet vad som försiggick i den matchen. Vi ska titta på de saker vi kan göra bättre och bli ännu skarpare, säger huvudtränare Christoffer Andersson.
Vad kommer krävas för att vinna kvalet?
– Att vi är på hugget givetvis och får bort den trötthet som eventuellt finns idag. Vi ska ta fram adrenalin, energi och framförallt ett stort mod och våga lita på vårt spel. Vi har gång på gång visat vilket bra lag vi är. Det var en tajt match i torsdags. Vi får se hur det ser ut imorgon när vi kommer ut där. Oavsett finns det ytor att attackera i. Det är sådant vi pratar om för att ställa ännu tuffare frågor till Östersund.
Tror du att det blir en annan typ av match?
– Omöjligt att säga, men jag tror att de var ganska nöjda med hur de försvarade. Sen får vi se om de går högre på oss på sin hemmaplan. Vi har ingredienser för att hantera det. Allt det där måste vi få fram. Vi har spelat många matcher i år och hittat vägar fram på olika sätt. När det kört fast lite så hittar vi nya vägar framåt tillsammans som grupp. Vi har tillsammans börjat prata om alternativ i vårt anfallssätt men återigen så måste grunderna vara där. Vi måste vara solida, precis som vi var senast, i presspelet och i defensiva moment samt bli ännu skarpare där framme för att skapa fler målchanser.
Det är säsongens sista match och allt avgörs. Hur hanterar ni anspänningen?
– Det är klart att det är ett laddat gäng som kommer att gå ut på plan imorgon. Det handlar inte om att vara överladdad, utan man måste ha en go känsla, en mjukhet i kroppen och känna att man behärskar underlaget och bollen. Man vet att man är en bra spelare. Många kände efter matchen senast att vi har en bra chans att slå det här laget om vi får en chans till. Den känslan ska vi ta med oss ut. Vi ska vara väldigt optimistiska och verkligen våga gå för seger. Det finns ingen handbroms överhuvudtaget. Vi ska göra det vi har varit bra på, säger Christoffer Andersson.

Tim Erlandsson och Carl Martinsson är korsbandsskadade. Oskar Christiansson är ännu inte 100 procent efter sjukdom och åker därför inte med.

Följande spelare ingår i truppen som åker till Östersund:
1. Axel Ekroth
2. Gabriel Johansson