Norrby IF
Imorgon kväll spelar Falkenbergs FF om en plats i Svenska cupens gruppspel – med Nsima Peter tillbaka i matchtruppen. Division 2-laget IK Oddevold väntar på bortaplan.

Tobias Tuvesson är laddad inför mötet i Uddevalla.
– Jag ser verkligen fram emot matchen imorgon. Jag tycker att matchen kommer lämpligt för oss även om vi får ett tätt spelschema. Vi tar matchen på största allvar då det är viktigt för oss att gå vidare i cupen! Som läget är nu är sjävklart serien prio för oss men en seger imorgon skulle ge oss en välbehövlig energikick inför fortsättningen! säger huvudtränaren.
Han tänker inte tillåta någon form av underskattning.
– Jag förväntar mig att vi går ut och spelar matchen för att vinna den. Det handlar om att göra jobbet till 100 procent och visa att det skiljer divisioner mellan oss, säger ”Tuve”.

Nsima Peter är spelklar och kommer att spela i tröja nummer 39 under onsdagen. Och det blir förändringar i startelvan jämfört med i söndags.
– Jag kommer att rotera en del i laget då vi dels får täta matcher men också för att det på många positioner är väldigt jämnt mellan spelarna. Därför kommer en del nya spelare få en chans att visa upp sig. Jag förväntar mig att det är ett gäng hungriga spelare som kommer ut på plan imorgon! säger Tobias Tuvesson.

FFF har tagit ut följande 18 spelare i truppen:
3. Kwame Kizito
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
13. Umar Bala Muhammed
15. Rasmus Fridolf
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
31. Viktor Noring
39. Nsima Peter
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Onsdagens match på Rimnersvallen inleds klockan 18.30.

Foto: Lollo Skagerfält