FC Trollhättan
Falkenbergs FF:s damlag trummar på i division 3. Ikväll tog de sin sjätte raka seger. Det blev hela 13-0 borta mot Åsa IF.

Stina Wisén inledde målfesten redan i första spelminuten. Och efter en kvarts spel hade hon redan gjort sitt tredje mål i matchen. Paula Eliasson fyllde på med 4-0, som var ställningen i paus. FFF gasade på i andra halvlek och gjorde ytterligare nio (!) mål. Oliwia Berg och Stina Wisén gjorde två mål vardera i andra halvlek medan Agnes Juraskovic slog till med tre. Det blev också ett mål från Molly Qvarford och ett självmål. FFF vann alltså med 13-0. Gulvitt har fortfarande full pott i tabellen och 39-1 i målskillnad efter sex spelade matcher.

– Vilken härlig match vi gör mot Åsa. Det är så kul när vi har 15 spelare som samtliga är supertaggade. Vi har dessutom fem spelare som gör mål, men viktigast av allt: vi har ett grymt bra försvar och en målis som ger en härlig trygghet. Detta smittar av sig på offensiven. Nora Johansson var matchens lirare, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén nöjt.