Ariana FC
Under fredagen mötte Falkenbergs FF allsvenska Örebro SK på bortaplan. Redan imorgon är det dags för en ny träningsmatch då Österlen FF kommer till Vinberg.

FFF gjorde i fredags en bra första halvlek mot ÖSK, som i andra halvlek kunde vända och vinna med 3-1. Det fanns positiva bitar att ta med sig.
– Det positiva är att vi från minut 15 spelade bra fotboll och hade kontroll på Örebro. Vi skapade målchanser med ett varierat anfallsspel. Även vår defensiv var stabil under denna period. Under denna period agerade vi som ett lag, så som jag vill att vi ska uppträda, säger Hasse Eklund.
Vad vill du få ut av måndagens match, då vi möter ett lag från en lägre division?
– Österlen FF är en bra motståndare som har gjort bra resultat i träningsmatcherna. Jag tycker att ”från en lägre division” låter lite nedlåtande. Vi kommer säkert att få fullt upp att göra i denna match, precis som mot division 1-laget Utsiktens BK i cupen. Nu kommer en del spelare som inte har spelat så mycket tidigare få chansen. Jag vill se om hela vår trupp förstår de principer vi vill använda i anfall och försvar och att de efterlevs.
Vad vill du se laget göra bättre än i fredags?
– Positionering och beslutsfattande i försvarsspelet. Vi har perioder i matcherna där vi inte arbetar tillräckligt hårt för att komma på försvarssida och saknar viljan att försvara vårt mål, säger huvudtränaren.

Kalle Söderström, Kalle Björklund, Melker Nilsson, Kwame Kizito, Tim Erlandsson och Carl Martinsson saknas på grund av skadeproblem. Samuel Adrian, Christoffer Carlsson, Tobias Karlsson och Adam Bergmark Wiberg vilar för att undvika överbelastningsskador.

Falkenbergs FF startar enligt följande:
Nadeem Omar – Mahmut Özen, Gabriel Johansson, Mohammad Ahmadi, Linus Borgström – Lorik Ademi, Linus Dahl, Matthew Garbett – Anton Wede, Rasmus Fridolf, Elliot Hintsa.
Avbytare: Viktor Noring (mv), Axel Norén, Oliver Hintsa, Edi Sylisufaj, Lucas Sibelius, Tobias Englund, Oskar Christiansson, Melker Larsson, Alexander Johansson.

Matchen startar klockan 13.00 och sänds via HN.