FFF:s supersvit är nu uppe i 20 raka seriematcher utan förlust och den ska vi se till att förlänga imorgon, när Gais väntar på Gamla Ullevi i en ren seriefinal mellan seriens två bästa lag.

– Vi är preppade och laddade. Vi ska njuta av att komma dit och spela en viktig match. Vi har gjort det bra under lång tid. Vi är trygga med vårt spel och vår organisation och vet vad vi ska göra. Någonstans handlar det bara om att mentalt ladda upp inför matchen och njuta av att vi har en möjlighet att slå serieledarna på deras hemmaplan. Vi har mött dem två gånger i år och känner att det är vår tur att ta tre poäng. Vi känner att det ska bli en väldigt go match för oss rakt igenom, säger Christoffer Andersson.
Det handlar om att ”släppa hästarna lösa” som han själv uttrycker det.
– Vi har en bra energi i laget och ska inte bli passiva och fundera för mycket. Vi ska jobba med det vi har jobbat med hela tiden och lita på att det fungerar. Gör vi det synkat och bra och tar med oss de ingredienser vi pratat om och löser det på bästa sätt så har vi goa möjligheter att skapa både målchanser och göra mål mot det här gänget. Vi har många verktyg i vår låda. Vi har väldigt många sätt att göra mål på och är frekvent duktiga på att försvara oss. Allt det ska vi plocka fram imorgon och ge dem en ordentlig match. Vi ska vara på hugget, säger ”Chrisse”.

Bara tre poäng finns i tankarna.
– Vi vill vinna varje match vi spelar. Vi började i uppförsbacke i början av serien men har nu fått medgång och poängen har trillat in, men vi ser fortsatt utvecklingspotential i det här gänget. Vi vill bli bättre för varje vecka och i den processen är det tre poäng som gäller. Det vore konstigt om man skulle fokusera på något annat.
Cirka 4000 biljetter är sålda till seriefinalen.
– Det är kul! Det är sådana matcher alla vill ha. Vi har haft en tuff resa med tuffa bortamatcher i miljöer som man helst inte vill vara i. Men vi har tagit oss igenom de matcherna för att få spela den här typen av matcher. Det är bara att njuta av det. Jag hoppas att det blir en bra inramning och en välspelad match där vi står som segrare, säger Christoffer Andersson.

FFF får tillbaka Adam Eriksson efter avstängning. Tim Erlandsson och Carl Martinsson är korsbandsskadade och spelar inte mer i år. Melker Larsson missar matchen på grund av fotskada.

Truppen till seriefinalen består av följande spelare:
1. Axel Ekroth
2. Gabriel Johansson