Godwin Aguda gjorde två mål för FFF i det svängiga toppmötet mot Gais. FFF tog ledningen, tappade den men fick sista ordet via en kvittering i 94:e minuten.

FFF gick ut starkt och tog kommandet i matchen. Godwin Aguda prickade ramen redan efter en halv minut. Efter en kvart kom belöningen. Då dundrade Godwin Aguda in 1-0 via ribban. Han uppfattade att målvakten stod långt ut och vräkte iväg ett fint skott. I 24:e minuten var Gais nära att kvittera. Julius Lindberg prickade ramen och 1-0 till FFF stod sig. Fler mål blev det inte i första halvlek. Gulvitt ledde med 1-0 i paus efter en väl genomförd första halvlek.

I början av andra halvlek åt sig Gais in i matchen mer och mer. De gjorde tre byten och fick ny energi. Nadeem Omar stod för en viktig räddning på ett närskott. Men i 74:e minuten kunde FFF inte stå emot längre. Förre FFF-backen Axel Norén forcerade in kvitteringen. Efter målet bytte FFF in Gabriel Johansson och Oliver Hintsa istället för Tobias Karlsson och Taylor Silverholt. I 82:a minuten slog Gais till igen. Jonas Lindberg höll sig framme och skallade in ledningsmålet. FFF kastade in Linus Dahl i handlingen och gav sig sannerligen inte. I fjärde tilläggsminuten sköt Oliver Hintsa ett skott som Godwin Aguda tryckte in fram till 2-2. FFF fick därmed med sig en viktig poäng på Gamla Ullevi, som idag gästades av 5 151 åskådare. Poängen innebär att FFF:s förlustfria svit nu är uppe i 21 matcher.

– Det var en helt fantastisk känsla att göra målen. Jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med lagets prestation idag och personligen hade jag önskat mig ett bättre resultat men vi gjorde vårt bästa för att komma hem med poäng, säger tvåmålsskytten Godwin Aguda.
Han uppskattade läktarstödet från bortastå.
– Stämningen var spännande för mig. Vi fick det välbehövliga stödet från fansen och är glada över att de stod vid vår sida tills slutet. Vi fick mycket kärlek från fansen. Det var en fantastisk känsla som alltid och vi visade uppskattning till dem genom att kämpa bra tills slutet, säger Godwin Aguda.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Taylor Silverholt – Robin Hofsö