Norrby IF
Imorgon kväll är det äntligen dags för FFF att spela en allsvensk match igen! Uppsalalaget och tillika bottenkonkurrenten Sirius väntar på bortaplan i en viktig match.

Senast FFF spelade match var mot BK Häcken den 1 september.
– Speluppehållet har gjort oss gott och vi har kunnat träna på lite hårdare inför de viktiga höstmatcherna. Nu väntar Sirius i den första viktiga matchen och vi känner oss vid gott mod med att åka till Uppsala och försöka ta tre poäng, säger Hasse Eklund.

Glädjande är att Carl Johansson och Marcus Mathisen har börjat närvara vid träningarna igen och ökat konkurrensen om platserna i laget. Den sistnämnde är med i matchtruppen igen efter sin långvariga skadefrånvaro. Tillbaka är också John Björkengren, som var avstängd senast.

Hasse Eklund är laddad inför matchen mot Sirius, som FFF kryssade mot i Falkenberg tidigare i år och som är tre poäng före i tabellen.
– För oss gäller det att föra över bra träningar till match och genomföra de strategier som vi har arbetat fram. Det kommer kanske att bli svårt att genomföra vår matchplan då Sirius har sina idéer om hur matchen ska spelas, men är vi konsekventa och disciplinerade så kan vi absolut vinna matchen och få med Sirius på allvar i bottenstriden, säger huvudtränaren.

Så här säger han om fredagens motståndare:
– Sirius har spelat bra fotboll och förtjänat fler poäng sett till deras prestationer, men har haft det tufft i de båda straffområdena och det blir nycklarna för oss att vara lite vassare i de områden som matchen avgörs, säger Hasse Eklund.

I truppen som åker till Uppsala ingår följande spelare:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Mahmut Özen, Per Karlsson, Tibor Brink Joza (K), Tobias Karlsson, Jacob Ericsson, Christoffer Carlsson, John Björkengren, Marcus Mathisen, Anton Wede, Melker Nilsson, Kalle Söderström, Tobias Englund, Robin Östlind, Nsima Peter, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, John Chibuike.

Matchen på Studenternas IP kickas i gång klockan 19.00 imorgon.